we-go-canada-2.reismee.nl

Op weg naar Lake Louise, het leek zo mooi

Leuk he zo'n woordspelletje. Da's ook het enige wat we de laatste dag hebben kunnen doen. Spelletjes spelen. Vanaf donderdagmiddag regen en we schrijven nu zaterdagmorgen 08.15. We zitten nu op een bijna volle parkeerplaats bij Moraine Lake. Hoe we daar terecht gekomen zijn.

Woensdag zijn we na een heerlijk ontbijt in een schitterende omgeving terug gereden naar Banff. Daar hebben we door de hoofdstraat gelopen en wat inkopen gedaan. Ik kan de beide heren geruststellen. We nemen hele mooie stenen voor jullie mee. Na een overleg met de buitenland redactie in de middag genoten van de zon.

Donderdag zijn we naar Lake Louise vertrokken. Dat is een korte rit, waardoor we tijd haddem om ook nog andere dingen te doen. We zijn eerst naar Vermilion Lake gereden. Dat zijn 3 Lake's aan de rand van Banff. We zijn daar 3 jaar geleden ook geweest maar toen was het bewolkt. Nu hadden we een schitterende lucht en die hebben we digitaal vastgelegd.

We zijn over de Bow Valley Parkway naar Lake Louise gereden Een mooi alternatief voor de snelweg die er vlak naast loopt. Helaas konden we maar tot de helft want de weg was bij Lake Louise afgesloten waardoor we alsnog de snelweg op moesten,
We zijn bij Castle Mountain gestopt om 2 redenen. Achterop de Camper staat een afbeelding van Castle Mountain en die wilden realtime op de foto zetten. Da's gelukt. Ook was er bij Castle Mountain een wandeling naar Silverton Falls. Daar zijn we naar toe gelopen en na ruim een uur en een waterval later, zijn we verder gereden.

Ongeveer 5 km voor Lake Louise stonden de borden dat de parkeerplaatsen in Lake Louise vol waren en dat er daar geparkeerd moest worden. Een pendel bus zou de rest verzorgen. Toen we langs de overflow reden zagen we dat die ook al overvol was. Dat zou wat worden in Lake Louise. Gelukkig hadden we gereserveerd want bij aankomst blek ook dat de camping complet was zoals op de borden stond. We hebben de Camper op de plek gezet en zijn lopend naar Lake Louise gegaan. Niet naar het Lake want dat ligt 4 km verderop en gezien de drukte is dat geen plek waar je nu wilt zijn.

Op de terugweg was de donkere lucht als maar toegenomen en net toen we de campground opliepen begon het te regenen. We moesten nog wel 10 min. lopen naar onze plek. We hebben het gered en waren niet doorweekt toen we aankwamen. Helaas heeft het vervolgens wel geregend tot de zaterdag ochtend met een droge periode van een paar uurtjes op vrijdagavond.

Het is erg druk in Lake Louise en wil je een parkeerplek hebben moet je er vroeg bij zijn . Die ervaring hadden we 3 jaar geleden al en daarom zijn we vanmorgen al vroeg vertrokken. Vanaf Lake Louise rijdt je in de richting het meer, waarna je op een kruising linksaf richting Moraine Lake gaat. Een weg van 14 km brengt vervolgens daar. Echter de kruising was al afgesoten door een verkeersregelaar en dat om 07.45 uur. We konden en mochten er wel in en 14 km later zagen we dat de parkeerplaats bij Moraine Lake al bijna volstond. Wij hadden de laatste camperplek. Logisch dat de weg al bijna afgesloten was.

Ik zit dit verhaal te schrijven op de parkeerplaats van Moraine Lake waar we ook ontbeten hebben.Er is geen limiet aan de parkeerplek dus hebben is houden. Helaas voor degene die er ook naar toe willen. We gaan zo kijken of we kunnen wandelen. De weg ligt er maar of de natuur het ons ook toestaat. Het kan natuurlijk altijd, maar om je nu z..knat te laten regenen gaat me ook tijdens de vakantie iets te ver.

Kennelijk is de weg nu echt dicht want de eerste pendelbus rijdt de parkeerplaats al op. Dat is de enige mogelijkheid nog om hier te komen. Je auto trachten te parkeren in Lake Louise en met de pendelbus verder. Of op de overflow 5 km buiten Lake Louise. Met de pendelbus naar het plaatsje zelf en dan met een andere pendelbus naar het Lake Louise of Moraine lake. Een leek trapt daarin een ervaren reiziger niet.

De regen is gestopt en wij zijn verder gegaan naar het Consolation Lake. Een wandeling van een uur enkele reis. Je hebt tijdens de wandeling mooi uitzicht op de hellingen van de bergen rond Lake Louise. De wandeling voerde door een bos en vlak bij he meer aangekomen bleek er nog sneeuw te liggen. Het smeltwater zorgde voor stroompjes en de wandelaars voor de modder.

Het was een schitterend gezicht de hellingen van de bergen rondom en het meer. Niet alleen bij Moraine Lake heb je morenen. Maar hier ook. Even wikipedia spelen. Morenen zijn stenen die door een gletcher voort of opzij geschoven worden. Hier lagen de morenen tussen het eind van het pad en de over van het meer. Wilde je dus meer zien moest over die rostblokken klimmen. Uw fotoredactrice heeft dat met gevaar voor eigen leven gedaan. Het resultaat leverde mooie foto's, een vieze broek, een pijnlijke knie en rib op. Ook bleek het fototoestel de geest te hebben gegeven.

Daarom voor de medische hulp en fotoapparatuur richting Banff vertrokken. Dat ligt maar 55 km hier vandaan en daar hebben we in een winkel hulpstukken voor polsen, enkels en knieën zien liggen. Maar er is ook een grote fotowinkel. Beiden hebben we bezocht. De knie ingepakt en een nieuw fototoestel. De schade is zo erg niet maar of die deuk in haar ego nog heelt?
De zon is inmiddels gaan schijnen en we hopen morgen weer samen mooie foto's te kunnen maken.

U leest en ziet dat van zelf.

Rob

Ha Hans en Marianne,
Na regen komt zonneschijn. Ondanks dat is het toch een hele beleving in die natuur. Je hebt toch zeker wel een goede reisverzekering? Nog veel mooi weer,natuur en mooie foto's.
Groetjes uit Nieuwegein

Angela

Oei. Heb ik de afspraak met vooruitziende blik moeten maken? Hopelijk niet al te veel last van de knie en rib om nog volop te kunnen genieten. En die ego. Ach dat komt best goed! Ben wel heel erg benieuwd naar de foto's van deze tocht over de morenen. Het klinkt net zo indrukwekkend als de valpartij geweest zal zijn. Wel balen van het fototoestel, maar daar hebben jullie ervaring mee helaas. Gelukkig een goede nieuwe gevonden zodat de fotoredactie nog wel compleet is. Hopelijk geen halsbrekende toeren meer nodig om mooie foto's te maken. Nog heel veel plezier en hopelijk mooi weer!