we-go-canada-2.reismee.nl

We zijn vroeg, maar waren te laat

We schrijven maandagmorgen 25 juni 06.30 uur. We vertrekken vandaag naar Jasper, maar omdat we vroeg zijn willen we eerst nog Moraine Lake bezoeken. Om 07.00 uur vertrokken richting Moraine Lake voor het maken van wat foto's en ontbijten op de parkeerplaats. Geen van beide is het geworden.

De kruising was, in tegenstelling tot voorgaande dagen, niet afgesloten en we konden zo de weg op naar Moraine Lake. Deze is 14 km lang en al gauw kwamen ons een heleboel auto's en Campers tegemoet. Deze waren dus al bij het Lake geweest. Zo laat was het nog niet dus zij moeten daar erg vroeg geweest zijn. Kennelijk om de zonsopgang vast te leggen. Hoe dichter we bij de parkeerplaats kwamen destemeer auto's en campers ons tegemoet kwamen. Dat stemde ons gerust want zoveel die terug gingen en het feit dat het maandagmorgen is zal het wel niet druk zijn boven. Het tegendeel bleek waar. De camper parkeerplaats was overvol en een aantal campers stonden op de bus parkeerplaats. Dat kan voor even maar niet voor de hele dag als je van plan bent te gaan lopen.
Ons restte niets anders dan maar weer terug te gaan. Zoals kennelijk de campers die ons tegemoet kwamen ook al deden. Op de weg terug kwamen ons vele auto's en campers tegemoet, die mogelijk dachten dat wij de zonsopkomst hadden vastgelegd en nu verder gingen.

Een uur na vertrek zijn we op 500 meter van onze slaapplaats en staan op de parkeerplaats bij Lake Louise Village. De kruising was afgezet en de eerste shuttle bussen arriveren. Het visitor centre is 2 stappen verwijderd van onze plek en dat is ook de reden dat jullie 2 verhalen krijgen.

We gaan straks de Ice Field Parkway op waar we 3 jaar geleden met schitterend weer de mooiste foto's gemaakt hebben. Helaas, terwijl ik dit schrijf trekt de lucht dicht en begint het te regenen. Dat had onze weerman Peter Paulusmafski ons niet voorspeld. Maarja voorspellen blijft moeilijk. Zeker als het de toekomst betreft.

Wat ook moeilijk blijft is het plaatsen van foto's. We krijgen het niet voor elkaar foto's te uploaden. Het internet staat ons dat niet toe. We hopen in Jasper sneller internet te hebben waar het mogelijk wel lukt. Vooralsnog moeten jullie het met onze verhalen doen. Het begin van vandaag hebben jullie al. Hoe de rest van de dag verloopt volgt.

Oja, Marian loopt alweer aardig. Is nog wel stijf maar het buigen van de knie gaat steeds beter. Met haar polsgewricht is niets mis. Een nieuwe fles Barefoot moet gehaald worden.

Jolanda

Het kost een hoop tijd, maar het is leuk om jullie verhalen te lezen.
Gelukkig gaat het weer wat beter met je Marian.
Groetjes Jolanda en de Rest

louise

Jeetje, Marian, gelukkig gaat het beter! Wij blijven genieten van jullie verhalen!!!