we-go-canada-2.reismee.nl

Nog nooit zo wild

De laatste dagen in de natuur naderen. Omdat we langer op 1 plek blijven kunnen we daar meer ondernemen. De vorige keer waren we maar 1 dag in Jasper, nu 4. Rond Jasper zijn vele wandelingen uitgezet. Rond Maligne Lake hebben we gisteren gelopen.

Canada is het land van de meren dus vandaag ontkwamen we niet aan nog meer. 5 zelfs. We hebben de 5 meren loop gedaan. Met de ervaring van volle parkeerplaatsen in ons achterhoofd zijn we op tijd vertrokken. Een lege parkeerplaats was onze beloning, De wandeling bestond uit 2 delen Een kort en een lang deel. Wij hadden besloten voor het lange deel te gaan. We hebben met veel lawaai 2 km door het bos gelopen. Dat is eigenlijk tegen onze natuur in. In Nederland zeg je al gauw in het bos: wees eens stil dan zien we misschien wat, In Canada huldigen ze het principe maak veel lawaai dan zien ze je misschien niet.

De 5 meren die we gezien hebben verschilden in grote maar niet van kleur. Hoewel toch wel. Van licht groen naar donker blauw. Echt een schitterend gezicht. Ik weet het een foto zegt meer ,maar het internet werkt daar niet aan mee. Slap excuus maar helaas het is zo. Na een wandeling van ruim 7 km terug bij de camper.

Het weer viel mee, De lucht was grijs maar het bleef droog. Aan de ene kant jammer want een blauwe lucht levert mooie foto's op, aan de andere kant we werden niet nat van de regen. Ook morgen schijnt het dat de zon niet schijnt maar het zou tot de avond droog blijven. Daar gaan we misbruik van maken en gaan we nog een keer op pad.

Na morgen gaat het regenen maar dan zijn we op weg naar Edmonton. De hoofdstad van Alberta. Dan is het Back from Nature, Back to Basic. De basis voor de grote stad is het centrum en daar zijn de winkels. Er is een grote Mall met indoor zwembad en speelparadijs.

We onderbreken het programma:

de herten lopen op nog geen 2 meter van onze camper. We stoppen de uitzending en gaan foto's maken. Daar heeft u nu niets aan maar wij kunnen genieten van het wild. Maar eerlijk gezegd zoals u wilt, het is geen wild meer. Ze zwerven kennelijk al jaren over de camping en zijn gewend aan de bewoners van de camping. Wij kennelijk nog niet aan hen, maar hoe dan ook, het blijft een mooi gezicht. We verwachten ze in ieder geval niet in levende lijve te zien in het centrum van Edmonton.

Morgen wordt onze kleding in ieder geval nat. De was moet gedaan worden. Dat doen we 's middags. 's morgens eerst nog een wandeling. Over wandelen gesproken. De telefoon houdt je gezondheid bij. Hij meet kennelijk hoeveel stappen je doet en zet dat om in km, Volgens de telefoon hebben we tot nu toe 140 km gelopen. Wij geloven dat wel.

We zullen morgen berichten hoeveel erbij gekomen is.