we-go-canada-2.reismee.nl

Jaspers's last day

Althans dat is niet te hopen voor hem. Voor ons vooralsnog wel onze laatste dag in Jasper. Schreven we gisteren de laatste dag in de natuur. Wij proberen dat wat uit te stellen.

Morgen vertrekken we naar Edmonton. 350 km rijden. Het grootste deel daarvan zal over de Hihgway gaan, We denken dus niet de hele dag nodig te hebben waardoor we wat tijd overhouden om nog wat te gaan doen. Net na Jasper de weg naar Edmonton ligt Miette. Die is hot en hebben springs. Niet wat we daarin springen maar we lopen er wel naar toe. Iets voorbij Miette ligt Pocahontas. Daar ligt al eeuwen een mijn en die gaan we bekijken. Alle wandelingen duren net een half uur dus met een uurtje eerder opstaan is het al verholpen.

Vanmorgen zijn we niet eerder opgestaan maar waren wel op tijd weg. Naar Pyramid Lake. Dat ligt aan de andere kant van Jasper en die kant van Jasper kennen we nog niet. Nu wel, Er zijn een aantal wandelingen waaruit we kunnen kiezen en wij hebben voor de Overlook Loop gekozen. In de hoop dat hij zijn naam waar maakt en we mooie vergezichten zullen hebben. Ik kan nu schrijven dat we dat gehad hebben. We hadden een schitterend uitzicht over Jasper en Whistler Mountain. Helaas scheen toen de zon nog niet maar het was droog maar grijs.

Na een wandeling van 3 uur en 7 km verder weer terug bij de camper. Terwijl we zaten te eten kwam de zon te voorschijn en die schijnt nu nog. Maar dat schijnt niet meer lang te duren. In de loop van de middag zou het gaan regenen. Maar dat zien we dan wel, Als het morgenochtend maar een uurtje droog. Het liefst dat uur als we wandelen.

We zitten nu in Jasper naar onze natte kleding te kijken. Dat draait regelmatig voorbij en over 9 minuten mag het in de droger. Er zijn hier 30 professionele wasmachine's. 5 dollar er 25 minuten later is de was klaar. Of het schoon is? Het ruikt wel zo,Alleen nog de droger in, maar als u dit leest is dat al gebeurt en zijn we ook bij Tim Hortons geweest om dit op het net te zetten.

Morgen zoals gezegd naar Edmonton waar we ook zondag, Canada Day zijn. Dat is een feestdag voor de Canadezen met 's avonds vuurwerk. U leest wel hoe dat was. Ze hebben maandag ook nog allemaal vrij. Waarschijnlijk vanwege de zondag daarvoor. Wat onze verrichtingen in Edmonton zijn geweest lees u vanzelf. Over de kwaliteit van het internet daar kan ik nog niets zeggen. Dus over het plaatsen van foto's houd ik mijn mond,

Uit de berichten begrijpen we dat het bij jullie heel mooi weer is. Vanaf donderdag gaan wij daar ook van genieten, We hebben tenslotte nog een paar dagen vrij. De zwembroek gaat als laatste erin. Alleen in je zwembroek het vliegtuig in lijkt mij geen goed plan. Hoewel de douane op Schiphol gelijk kan zien dat ik niet veel bij mij draag. Althans dat is afwachten. Edmonton en Calgary kunnen daar nog verandering inbrengen.

U leest het van zelf.

Leen en Marja

We hebben de foto's niet gezien maar door je levendige manier van schrijven kost het ons geen moeite een beeld te vormen van het Canadeze natuurschoon. Het is ook lekker om nog wat kilometers door de bewoonde wereld te maken, oftewel winkels. Jullie zien veel Japanse toeristen wij genieten van de Duitse. Een groep gelijk aan die van het televisieprogramma : We zijn er bijna! bevolkt nu onze camping.
Gezellig hoor.

Angela

Ja eindelijk hebben we er beeld bij! En wat voor beeld! Wat een mooie foto's. Dat wordt nog een moeilijke keuze welke foto er afgedrukt gaat worden. Zo te zien en te lezen hebben jullie echt genoten ondanks dat het weer niet altijd meewerkte. Geniet van de laatste dagen in Edmonton en Calgary en ik heb de zon besteld voor jullie thuiskomst! Tot snel!