we-go-canada-2.reismee.nl

Niet snel, maar wel lang

We hebben vandaag 6 km gelopen in 6 uur. Da's een kilometer per uur. Normaliter niet snel maar wel een end als je bedenkt dat we dat in een winkelcentrum gedaan hebben.

We zijn naar West Edmonton Mall gegaan. Zoals ze zelf zeggen de grootste Mall in Noord Amerika. Wij geloven ze. Want in welk winkel centrum ter wereld heb je een ijshockey stadion, een groot binnen zwembad, mini golfbaan, een pretpark met meerdere achtbanen en een waterpark. Dan heb ik nog niet eens gehad over de hoeveelheid winkels. Echt werelds.

We hebben onze ogen uitgekeken, In Amerika kunnen ze er wat van, maar volgens mij hebben de Canadezen hier echt gewonnen. Mocht je ooit in de buurt van Edmonton komen, wat zeg ik: in de buurt van Canada alleen al:

WEST EDMONTON MALL !!!!!.

In het winkelcentrum waren al onze hofleveranciers aanwezig: Abercrombie, Hollister, GAP, Old Navy en nog veel meer. Tel daarbij op dat de Canadese dollar maar 0,65 Eurocent is. Dan weet je al wat de uitkomst is. De Canadese prijs door 5 delen en vermenigvuldigen met 3. Dan kost een trui van 30 dollar ineens 18 Euro en da's lekker kopen. Zeker als de prijs in Euro's ook er bij staat en hoger is dan de prijs in Canadese dollars.

Dus mocht u ooit iets uit de West Edmonton Mall willen hebben, bel of mail even.Dan delen we de kosten. Heeft u goedkope kleding en ik offer mij wel op en ga het halen.

We hebben onze ogen uitgekeken en eerlijk gezegd, na die 6 uur waren we nog niet uitgekeken. Ik kan me voorstellen dat mensen uitkijken naar een bezoek aan de Mall.

We hebben genoten van de ijshockeywedstrijden. We hebben meerdere pupillen teams zien spelen. Op zich is dat natuurlijk altijd leuk, en dat midden in een winkelcentrum. Op nog geen steenworp afstand van het golfslagbad. Sorry, ze werpen geen stenen maar die dingen heten puck. Heb er ook de ballen verstand van.

Een groot winkelcentrum heeft uiteraard ook een groot Food Center. Vond ik die in Oberhausen al groot. Deze is vele malen groter. Hebben ze in Oberhausen een plein, Hier zijn het er drie met per plein met meer eettentjes dan op dat ene plein in Oberhausen. Ik heb ook geen Duits gehoord in de Mall. Ik denk dat zelfs de Duitsers sprakeloos waren.

Ik denk zelfs dat de foto's minder zeggen dan dat wij ervaren hebben. Ik durf te zeggen dat wij een grote ervaring hebben. Toch hebben we wat foto's kunnen plaatsen, zodat zij die in plaatjes denken er ook een beeld bij hebben. Zie zelf

In de Mall zat ook een grote supermarkt met alleen Chinese producten. De Sushi werd daar vers klaar gemaakt en zo smaakte deze ook. En dit alles terwijl er morgen een bezoek gepland staat aan de Outlett in Galcary. We gaan die ook nog bezoeken om het pijnlijke afscheid na 4 weken wat draaglijker te maken. Ik zal deze zin onthouden als ik met de koffers loop te slepen. Maar da's pas over 3 dagen.

U hoort het wel of zie maar.

Reacties

Reacties

de Polsbroekers

Hahaha, geweldig zo'n winkelcentrum. Hadden ze dat maar in NL dan hadden zie hier geen moeite met winkelen voor een keer. En ik denk dat de entreeprijzen ook anders zijn dan bij menig Nederlands pretpark en de camper parkeren kost zeker geen €5 per uur zoals ze hier wel rekenen. En dan ook nog leuk kunnen shoppen met de Canadese Dollar, helemaal top! Geniet nog van jullie laatste daagjes in Canada.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!