we-go-canada-2.reismee.nl

Calgary

Hier uw eerste ochtend krant. Met dank aan AirTransat. Niet dat ze gesponsord hebben, hoewel in zekere zin toch wel.

We zijn in Calgary. Dat is geen nieuws zult u zeggen want daar gingen jullie naar toe.Klopt, maar we zijn NU al in Calgary. We zijn met ruim een uur vertraging vertrokken.Maar toch zijn we nu al in Calgary en het is nog maar net 18.30 uur hier.

Hoe dat zo heeft kunnen gebeuren, ruim een uur te laat vertrekken en toch bijna acht uur eerder aankomen, hier het verhaal.

Vanaf Schiphol vertrokken vandaag 2 vliegtuigen van AirTransat. De ene naar Toronto en de andere naar Calgary. Onze tickets hebben we in augustus 2017 al geboekt en de goedkoopste naar Calgary ging via Toronto. In Toronto hadden we bijna 4 uur de tijd en van Toronto naar Calgary nog eens 4 uur.

Toen wij vanmorgen de koffers wilden afgeven, vroegen we of ze doorgelabeld werden naar Calgary. Dan hoeven wij er in Toronto niet mee te zeulen. Toen de purser hoorde dat we via Toronto naar Calgary vlogen vroeg hij ons, of we niet rechtstreeks wilden vliegen. Het vliegtuig naar Calgary zat niet vol.

Als rechtgeaarde Hollander steeg eerst de vraag op wat dat moest gaan kosten. Alleen wat moeite om ons op een andere lijst te krijgen en meer niet. Dat hebben we natuurlijk gelijk gedaan en zo konden we rechtstreeks naar Calgary.

De vlucht zou om 13.10 uur vertrekken maar hij was vertraagd. De verwachte vertrektijd was nu 14.00 uur en dat was maar een kwartier later dan onze oude vertrektijd naar Toronto.

Daarnaast hadden we nog meer geluk bleek later. Het vliegtuig naar Toronto zou een A330 zijn met ieder een eigen entertainment scherm. Het zou echter een A310 worden en die had dat niet. Maar gelukkig vlogen we nu met een A320 en die heeft dat gelukkig wel

Om 15.30 uur zijn we geland en om 16.30 uur konden we de hal verlaten. De paspoort controle duurde lang en bij de douane werd nergens naar gekeken. Hoewel we keurig netjes hadden aangegeven dat we kaas bij ons hadden.

Met een shuttle bus zijn we naar ons hotel gebracht in het centrum van Calgary. Vanuit ons hotel raam op de 23e verdieping hebben we zicht op de Subway, Mac D. en Tim hortons, waarbij de Subway 24/7 is. Wel prettig als we vannacht vroeg wakker zijn. Want hier is het pas 19.00 dus we moeten nog een tijdje.

Of we dat volhouden kan ik niet beloven. Wel dat er nog meer verhalen zullen volgen en het zonnetje hier lekker schijnt. Het schijnt de komende dagen erg goed weer te worden met temperaturen rond en boven de 25 gr.

Morgen gaan we Calgary verkennen. Tot dan.

Rob

Dat is een mooie start van je vakantie en goede service van AirTransat. Zat de businessclass wel vol? Maar gewoon dus vier uur langer vakantie en 4 uur langer Canada. Geniet van de mooie stad en land. Hoe is het weer daar? Veel plezier

Angela

Heel erg bedankt voor de zeer snelle editie van de ochtendkrant, mede mogelijk gemaakt door AirTransat! Wat fijn dat er op Schiphol iemand meedacht en jullie heeft overgeboekt naar de rechtstreekse vlucht! Top! Ook fijn dat de kaas het ook gehaald heeft zonder moeite ;-) In ieder geval kunnen jullie genieten van het Canadese leven met Hollandse kaas! Hopelijk krijgen jullie geen gratis upgrade van de camper naar eentje in de categorie lijn 12. Heel veel plezier in Calgary. Enjoy!

Rob

Begint in ieder geval goed.
Fijne vakantie.?

de Polsbroekers

Daar is hij dan onze eerste ochtendkrant voor de komende weken. En wat voor één. Wat een geluk zeg dat jullie nu rechtstreeks konden vliegen. Een paar uur extra om de jetlag te kunnen verwerken. Heel veel plezier en we kijken uit naar de volgden krant. Geniet van Calgary en het mooie weer.

Noah

Is het leuk in canada en het leuk dat jullie in canada zijn en de ochtendkrant voor de komende weken en
lieve groeten NOAH

senna

lieve opa en oma is het leuk in canada hoelang moesten vliegen
ik hoop wat jullie gauw weer terug komen groetjes senna

Ria

Ik had nog willen bellen,maar helaas te laat,jullie waren al gevlogen,en hoe!!
Fijne vakantie en hopelijk nog meer verhalen.
Groet en geniet ze,Ria.

NOAHen

Het is leuk dat we net konden facetimen en is het goed met jullie en is er een moei uitzicht van de 23e verdieping en hebben jullie lekker gegeten in de biergartenen lieve groeten NOAH