we-go-canada-2.reismee.nl

Calgary dag 2

De redactie had een vroege vergadering vandaag. Na het sluiten van de persen om 21.15 gisteren, ging vandaag de redactie al om 02.30 uur open. We hebben de tijd nuttig besteed door ons in te lezen in de mogelijkheden van vandaag. Het is onze voorlopig laatste volle dag in Calgary. Morgen gaan we de camper ophalen en hebben we een heleboel te doen. Wat we gedaan hebben lezen jullie in een latere uitgave.

Eigenlijk hebben we al het nieuws van vandaag nog niet verzameld, maar de redactie is onder de indruk van alle reacties die wij op de redactie hebben mogen ontvangen. Daarom een uitgave met beperkte nieuwswaarde. Om toch een ochtend editie te kunnen laten verschijnen.

Zoals gezegd hadden we een korte nacht. Hoewel dat niet geheel de waarheid is. De nacht was even lang als alle andere, echter de hoeveelheid slaap was beduidend minder. We hebben het toch uitgehouden tot 06.30 uur met lezen en zijn toen naar Tim Hortons vertrokken. Tussen het idee om te gaan en de daadwerkelijke uitvoering zaten ruim 20 minuten. We zitten op de 23e etage. Da’s de bovenstaande en een heel eind naar beneden. Er zijn 4 liften en een heleboel gasten die er tegelijkertijd gebruik van willen maken. Achteraf bleek dat er 4 bussen met Duitse vakantiegangers tegelijkertijd vertrokken. Voordat ze weg konden moest de inhoud van die 4 bussen het liefst ook tegelijkertijd de lift in. Dat kost je dus 20 min.

Na het ontbijt hebben we een half uur gewacht. Om 09.00 uur ging Cruise Canada open en konden we een afspraak maken. Om 13.30 uur kunnen we er morgen terecht. Hoe eerder hoe liever want we hebben een heleboel te doen nog morgen.

We zitten midden in het centrum van Calgary en voor het hotel rijdt de tram. Eerlijk gezegd: trams. Ze rijden bijna om de minuut en ze zijn gratis. Althans het stuk in het centrum. Wij hebben er eerlijk gezegd alleen naar gekeken en zijn te voet naar de Calgary Tower gegaan. Na een kaartje gekocht te hebben zijn we met de lift naar boven gegaan. Dat ging lekker snel want de bussen met Duitsers zijn kennelijk naar elders gegaan, Vanaf de Calgary Tower heb je een schitterend uitzicht op Calgary en omstreken. Met name de omstreken. Zo zijn de besneeuwde toppen in de buurt van Banff te zien. Dat ze goed te zien waren lag zeker aan het goede weer dat we hebben. De lucht was gelijk al strak blauw en de zon al aanwezig.

Ook terug met de lift ging vlot en zo konden we, wederom te voet verder gaan in de richting van de Bow River. Langs de oevers is een voet/fietspad aangelegd waar druk gebruik van gemaakt wordt. Na een rondje door het park langs de rivier naar Fort Calgary gelopen. Als je de geschiedenis mag geloven, hoewel resultaten behaalt in het verleden geen garantie bieden voor de toekomst, was het fort de eerste nederzetting in Calgary. Door de komst van de spoorwegen en de aanwezigheid van de rivier kon het uitgroeien tot wat het nu is.

Terug zijn we wel met de tram gegaan. We liggen nu, na 6 km, met de voeten omhoog. We nemen het ervan. Natuurlijk omdat we vakantie hebben maar ook omdat we vanavond terug gaan naar de Calgary Tower. We willen dat alles nog eens bij donker zien. Dat is ook de reden waarom we nu al met het nieuws komen hoewel het nog niet al het nieuws is. Daarop te wachten zou beteken dat we na terugkomst nog naar de redactie moeten en het is bij jullie allang dik na achten. Daarop gaan we niet wachten.

Jullie moeten wel wachten, op ons volgend verhaal.

Even nog een reactie van de redactie:

Heren,

Het is heel leuk in Canada. Het is mooi weer en lekker warm. We hebben bijna 9 uur gevlogen. We zijn om 14.10 uur vertrokken uit Nederland en zijn om 15.30 uur in Canada aangekomen. Zo dat is nog eens een som. Het lijkt 1 uur en 20 minuten maar dat is het niet. Hebben jullie iets om uit te rekenen.

Leen en Marja

We volgen jullie op de VOET.
Nog even en dan kunnen jullie de reis per camper voorzetten.

de Polsbroekers

Gratis OV dat zouden ze hier ook eens moeten invoeren in de steden, hahaha. Maar wel makkelijk als je benen en voeten niet zo'n zin meer hebben na al dat lopen naar de mooie dingen van de stad. Fijne tijd om de camper te halen. Instructie niet meer nodig, dus kunnen jullie snel op pad om de koelkast vol te stoppen voor de eerste tijd. En nog wat inventaris te kunnen kopen voor de camper.

Ria

Kijk,met deze ochtendkrant slaat de hond tenminste niet aan! [als ie bij mij logeerd]
Mooie plaatjes en ik hoop dat jullie net zulk helder weer hebben als je de bergen in gaat!