we-go-canada-2.reismee.nl

De Camper

We maken er nog gauw even gebruik van. We hebben nog Wifi en u dus een verhaal tegoed.

Vanmorgen wederom een vroege redactie vergadering, iets later dan gisteren. Om 12.00 uur jullie tijd. Dus tijd genoeg om alles weer in te pakken. Deze keer hoefden we niet zo kritisch te zijn wat er de koffer in ging. De camper heeft nl een groot laadvermogen, dus geen limiet aan het gewicht van de koffers. Vreemd eigenlijk. Een vliegtuig heeft een vele malen groter laadvermogen dan onze camper en toch mag er maar 23 kilo per koffer mee.

Na een vroeg ontbijt bij Tim Hortons alles weer opgeruimd en nog een vergadering belegd met onze buitenlandredactie. Om 10.30 uur was alles afgehandeld en gingen we op pad. We konden pas om 13.30 uur de camper halen en de rit met de taxi zou niet lang moeten duren.

We zijn naar de Bow River gelopen en hebben daar onze tijd doorgebracht. Om 12.25 uur met de taxi onderweg naar Cruise Canada en na een rit van 15 minuten waren we veel te vroeg bij Cruise Canada. We hadden de hoop, dat als we vroeg waren, we ook weer vroeg weg konden. Het is bij de hoop gebleven.

De camper is pas een jaar oud en had nog net geen 10.000 km gereden. Wij waren de 4e huurder en mogelijk daarom konden wij bij een rondje om de camper geen schade ontdekken. Laten we hopen dat de 5e huurder dezelfde ervaring heeft.

Na wat handtekeningen en goede adviezen konden we op pad. Alleen even wat boodschappen doen en op naar de camping. Deze hadden we in de buurt van Calgary gezocht omdat we uit ervaring wisten dat het niet bij alleen even zou blijven. Dat wij een uitstekende ervaring hebben bleek wel. We waren pas om 19,45 uur op de camping en dat terwijl we toch al om 14.10 uur bij Cruise Canada vertrokken.

Boodschappen doen kost nou eenmaal tijd. Helaas Heren onder ons ik kan het niet leuker maken maar het is wel zo en het zal altijd wel een hele belasting blijven.

Terwijl we voldoende proviand ingeslagen hadden toch maar even een burger bij Mac D gehaald. Van al dat voedsel krijg trek en tel daarbij op dat het allang etenstijd geweest is, dan kan de uitkomst alleen maar zijn: we gaan wat halen.

De rest van de avond zijn we druk geweest met het opruimen van alles in de hoop dat we morgen nog weten in welke kast we het gestopt hebben.

Morgen vertrekken we naar Waterton en daar blijven we tot maandag. Waarschijnlijk zullen ze daar geen Wifi hebben waar wij gebruik van kunnen maken. Dus hierbij een verlate ochtendkrant. Met het idee dat jullie gaan werken sluiten wij de gordijnen en de luiken.

Helaas had kennelijk het internet dat ook in de gaten. Die sloot zich erbij aan en weigerde verder alle medewerking. Het is hier al licht, al bijna een uur. Oja, het licht gaat hier aan rond 04.30 aan.

Wanneer de volgende editie verschijnt weten we niet, dat zien jullie vanzelf. Dan kunnen jullie lezen wat wij allemaal gezien hebben.