we-go-canada-2.reismee.nl

Waterton

We zitten in Waterton, midden tussen de bergen en aan de rand van Waterton Lake. Helaas
zijn de hellingen kaal., ook daar waar geen bomen staan. Het resultaat van een grote brand
een jaar geleden. Een aantal wandelingen zijn niet mogelijk omdat de wegen daar naar
toe nog afgesloten zijn. Maar niet getreurd er zijn voldoende andere wandelingen en plekjes.
De rit naar Waterton was winderig omdat we de hele tijd over een grote kale vlakte
reden. Pas bij Waterton kwamen bij de bergen, die we wel de gehele rit aan de horizon zagen.

Onderweg hebben we wel een trail kunnen afmaken. The butcher Trail.
Deze start in Moab USA bij Death Horse Point en eindigt hier in Canada bij Head Smashed
Buffalo Jump. Werden in Amerika de paarden over de rand gejaagd, hier de buffels.

Even verderop een oud fort. Fort Mc Leod. Omdat in het begin van de eeuw de spoorwegen
de lijn verlegden kreeg de stad geld van de overheid. Met die restrictie dat ze tot 1974 niets
mochten investeren in de stad. Het resultaat is een Mainstreet met oude gebouwen. Helaas
staan er moderne voertuigen voor geparkeerd waardoor het rustieke teniet gedaan wordt. Ja
vooruitgang heeft zo zijn prijs.

Dit verhaal wordt geschreven onder het genot van een warm zonnetje aan de rand van een
speeltuin. De enige plek in Waterton met Free Wifi. Dat maakt gelijk duidelijk hoe groot
Waterton is. Geen Tim Hortons, Starbucks of Mc D. Alleen puur natuur. Helaas is Wifi geen
natuurproduct, want dan zouden we ons deze moeite kunnen besparen. Maar het heeft wel
wat, het net op met een schitterend uitzicht.

De herten lopen hier los door de straten en voortuinen en een eekhoorn soort speelt tikkertje
rond de camper. Helaas maken de herten nu plaats voor de inhoud van de campers. Nu ik
dat zo lees zijn we eigenlijk een soort van zwervers. We zwerven van hot naar haar, hangen
een tijd rond aan de rand van een speeltuin en slapen achterin een auto. Yep, dat heet
vakantie en daar genieten met volle teugen van.

We gaan zo op pad de omgeving verkennen en de geheugenkaartjes vullen. Het Prince of
Wales hotel komt daar zeker op te staan. Mogelijk dat de foto redactie vanavond tijd heeft
zodat ze morgen geplaatst kunnen worden. Eerst maar eens zien of we dit geplaatst kunnen
krijgen. Zo te zien is dat gelukt want anders had u dit niet kunnen lezen.

Mogelijk dat er morgen meer te lezen valt.

Dit verhaal had u al veel eerder moeten lezen maar het internet in Waterton liet ons in de steek. We zitten nu in de USA en daar is alles beter. In ieder geval het internet.

In Winterton wisselden de zon en de regen elkaar de hele dag af. Wat wel de hele dag en nacht bleef, was de harde wind. Zeg maar gerust storm. Ik ga dit gauw op het blog zetten, dan kunnen we vanmiddag nog een wandeling doen en hebben jullie mogelijk morgen wel een ochtend krant.

Angela

Ik ben blij dat jullie in USA zijn. Eindelijk weer een krant, in de avondeditie dit keer maar het gaat om de inhoud. De jongens zullen het jammer vinden dat ze er
a. niet bij zijn en b. er geen Mc D zit waar jullie zijn want bij al die hertjes die er live gespot zijn hadden ze zeker een ijsje verdiend ;-)
Die liggen nu in bed, maar we zullen zien wat de reactie morgen is als ze het lezen.
Ik hoop ook dat de fotoredactie ook wat tijd kan vinden om wat te plaatsen. Een plaatje zegt toch meer dan 1000 woorden en dat scheelt een hoop typewerk. Daarbij kunnen wij dan ook mee genieten van het uitzicht. Geniet van Glacier en hopelijk is de storm straks wat gaan liggen zodat jullie nog lekker hebben kunnen wandelen. O ja en doe even een Junior Ranger program ;-) krijg je zo'n leuke badge! Have fun!