we-go-canada-2.reismee.nl

Glacier

Vandaag en gisteren zijn we vanuit Canada naar de USA gereden.

Vandaag voor ons en omdat het voor jullie al morgen is, voor jullie gisteren. Vandaag is tenslotte morgen gisteren.
Ook lijkt de reis van Canada naar de VS ver, maar ook dat viel reuze mee. We hebben er maar 15 foto's en een uur over gedaan.

Bij de grens waren er meer die naar de USA wilden.We moesten achter de streep wachten tot we op mochten rijden. De Homeland Security Officer, zo stond dat op zijn uniform, was kennelijk blij ons te zien. We werden gelijk uitgenodigd binnen te komen. Na de camper geparkeerd te hebben bleek hij al weer bezig met de volgende grensganger, maar binnen zat zijn collega HSO. Die had onze paspoorten al en hij was erg begaan met onze reis. Waar we vandaan kwamen en wat ons reisdoel was, of we al eerder naar de States gereisd waren en of we een Esta hadden. Wij vergroten zijn enthousiasme nog meer door overal Yes op te antwoorden. Als dank daarvoor wilde hij geen handtekening maar wel onze vingerafdrukken. Hij was zo blij met onze komst dat toen wij zeiden dat we maar 4 dagen bleven hij ons gelijk uitnodigde 3 maanden te blijven. Hij heeft ons zijn uitnodiging zelfs schriftelijk meegegeven. Opdat we het grote goed niet zouden verliezen heeft hij het in onze paspoorten geniet. Da's nogeens aardig.

In Glacier aangekomen hebben we eerst het Visitor Centre bezocht. We hebben nog geprobeert Junior Ranger te worden maar daar trapten ze niet in. Een cursusleider heeft eens gezegd dat je het kind in je los moet laten. Waarschijnlijk hebben ze die cursus niet in Amerika.

Zoals we al wisten mogen we met de camper maar 6 mijl het park in. De weg is daarna voor campers boven de 21 feet afgesloten. Die van ons is net een jaar maar wel 25 feet. Ook is hier het seizoen nog niet begonnen. Vele zaken zijn nog gesloten en ook de shuttle bussen rijden niet Ja zo kom je niet ver. We zijn wel en stukje terug gereden naar Many Glacier. Daar mochten we wel de hele weg rijden maar helaas kwamen de wolken steeds lager en werd het ook steeds vochtiger. Daar beiden geen mooie foto's opleveren en het buitenstaan ook niet aangenaam is, zijn we terug gereden. Morgen gaan we weer een poging doen.

Of dat gelukt is lezen jullie vanzelf. Wanneer hangt van het internet af. Dat hebben we hier ergens op de camping, aleen wij hebben het nog niet gevonden. Daardoor staan er ook nog geen foto's op de site want ook dat wil het internet niet flikken. Wie schreef ook al weer dat het internet hier beter is?
Terwijl ik dit aan het papier toevertrouw zijn we er achter waarom het internet het niet doet. Er is geen stroom, terwijl we daar toch wel voor betaald hebben. Misschien hebben we wel voor morgen betaald of blijkt morgen dat we vandaag voor gisteren betaald hebben. Hoe dan ook we hebben het niet en dus is het wachten. Niet op morgen maar op stroom.