we-go-canada-2.reismee.nl

West Glacier

We zijn er weer. Dan bedoel ik niet uw ochtend krant, maar de tijd. We zijn weer terug op onze oude tijd van opstaan. 07.00 was het vanmorgen toen we het bed uit kwamen. Mooie tijd dus. Hoewel de redactie wel tot laat doorgewerkt heeft om uw krant en de foto's op tijd rond te krijgen.

De Camping waar we zitten is de mooiste die we tot nu toe bezocht hebben en dan beperk ik mij niet tot Canada of Amerika. De entree is al fleurig en uitnodigend, maar ook de plekken stralen dat uit. Het is dat wij alleen stroom en water nodig hebben maar ze hebben ook patio site's. Die hebben een zit gedeelte voor 4 personen met parasol en een buiten keuken. Over de cabins en de pool heb ik al gesproken. We zijn net naar de laundry geweest. Klinkt interessant, maar is alleen bestemd voor de vuile was en die willen we niet buiten hangen. Pas als die gewassen is mag die buiten hangen en dat doet die nu ook. Voor hoelang weet ik niet want in Amerika is men niet gewend de was buiten te hangen. Vuil of schoon maakt niet uit. Ik kan er nog wel meer woorden aan vuil maken, maar voor hen die willen zien waar we zitten: https://koa.com/campgrounds/west-glacier/

Vanmorgen zijn we bij West Glacier het park ingereden. Zoals we al schreven de weg naar West Glacier was anders, ook dit deel van het park is anders. Was de oostkant meer open, hier zijn meer bossen en daardoor ook groener. Omdat de Logan pas dicht is moet alles wat er aan deze kant ingaat er ook weer aan die kant uit. Dat betekend drukte bij het erin en uitgaan. Op zich niet zo erg maar iedereen wil natuurlijk wat zien. De meesten vanuit de auto. Deels omdat ze lui zijn, deels omdat ze niet anders kunnen. Parkeren is namelijk het probleem. Niet de manoeuvre maar de locatie. Er wordt aan de weg gewerkt en daarom zijn een groot aantal parkeerplaatsen afgesloten. Wij hadden geluk en de bestuurders van 2 personenauto's niet, Toen we bij het begin van de Johns Lake trail aankwamen waren er nog net 2 parkeerplaatsen vrij. Daarna niet meer.

We hebben de wandeling rond het meer van Jan gemaakt en een heleboel foto's. Niet van het meer, dat stelde niet veel voor maar wel van Mc Donald Creek met zijn vele watervallen. Ik heb de fotoredactie nog niet gezien, maar mochten zij later op de avond binnen komen zal ik vragen of ze de foto's willen plaatsen. Hoewel de naam veel doet vermoeden, een gelijknamig restaurant is niet aanwezig.

Dat zou toch wel prettig zijn want ook nu hebben we weer een ijsje verdient. Wandelend door de bossen naast de creek kwam ons een hert tegemoet gelopen. Zomaar in het wild. We halen de schade op de camping wel in. De Mc Donald Creek mond uit in het Lake Mc Donald. Aan dat meer ligt Apgar. Als daarop googeld kom de je waarschijnlijk uit op de score voor pas geboren baby's. Nu nog niet nodig dus klik maar even door. Dan zie je dat het een leuk plaatsje is met souvenier winkels, restaurants en boot verhuurders. Toeristisch dus, maar wel leuk om te zien.

We hebben daar wat tijd doorgebracht, maar lang zoveel niet als in het visitor centre aan de west entrance. Niet dat daar zoveel te zien viel maar te bespreken wel. We kwamen nl een echtpaar van onze leeftijd tegen die Nederlands spraken. Toeristen dus dachten wij. Het bleken Canadezen te zijn die 40 jr geleden vanuit Nederland aangekomen waren. Ze wonen in Fort Mc Leod en we raakten aan de praat. 2 uur later waren we nog niet uitgesproken maar werd het wel tijd verder te gaan.

We wilden eigenlijk nog naar Avalange Lake. Dat leek ons wel wat maar op de borden stond, dat alle parkeerplaatsen daar vol waren.
We zijn dus maar verder gereden, en dat doen we morgenochtend ook. Naar Radium Hot Springs. Wat daar te doen is, vermelden we een volgende keer, Ook wat we onderweg nog zullen beleven. We moeten nog een grens over en hopen dat we binnen de grenzen en niet uit de band gesprongen zijn. Het zou anders zo maar kunnen dat we gebruik moeten maken van de uitnodiging en 3 maanden in de States moeten blijven. Maar dan leest u niets meer want internet hebben ze daar niet. Hopelijk tot een volgend verhaal. Mocht dat toch langer op zich laat wachten kan het ook zo zijn dat er geen Starbucks is. Ga je pas zorgen maken als we op 5 juli niet op Schiphol zijn.

Leen en Marja

Even dachten we dat er een Mc Donalds bij het meer stond maar dat was gelukkig van korte duur.
Hoewel het voor sommige mensen zéér wenselijk kan zijn bleek het,het MC Donalds meer te betreffen.

de Polsbroekers

Jammer dat het zo druk is in Amerika, dan kunnen wij minder mooie praatjes en plaatjes van jullie krijgen. Verder gaat het jullie goed lezen wij. De eerste was is gedaan, betekend toch wel dat de eerste week alweer voorbij is. Wat gaat dat toch snel. En toch hebben jullie al weer heel wat gezien en gewandeld. En mochten wij alweer veel krantjes lezen. Nog veel plezier en tot de volgende krant.