we-go-canada-2.reismee.nl

Terug naar het begin

We zijn weer daar waar we begonnen. Op de camping in Calgary. We zijn daar vanmorgen naar toe gereden. Een afstand van 300 km over een hele lange rechte weg. De Queen Elisabeth Highway. De weg was gelijk de benaming van het Britse Koningshuis. Saai en rechtlijnig.

Vlak voor Calgary was de CrossIron Mall. Volgens internet zou dat de Outlett moeten zijn. Dat was het niet. We hadden wel geluk, omdat het the day after was en men daarom kortingen verleende tot wel 70%. We zijn daar dus gestopt en hebben we weer een aantal boodschappen gedaan.

Ik kan u niet vertellen wat we gekocht hebben. Dat is een geheim van Victoria en naar de ander moet u maar raden. Wel hebben we bij zijn naamgenoot een shirt gekocht. Nadat we toch nog 3 uur daar verbleven hebben door gereden naar de camping. Die lag maar op 20 minuten rijden van de Mall.

Als je de camper huurt kun je opgeven hoeveel km je wilt rijden. Daar betaal je voor, per pakket van 500 km. Wij hebben 6 pakketten betaald, Dus konden we 3000 km kostenvrij rijden. Voor alles daarboven betaal je 34 dollarcent per km. Wij hebben de camper gekregen met een km stand van 9998,6. Wij hebben tot nu toe gereden 2988,8. Volgens de Tomtom zijn we 11,4 km van de verhuurder verwijdert. Strak gepland.

Nu we toch in de getallen zitten:

We zijn van Schiphol tot Schiphol 31 dagen weg geweest. Daarvan hebben we 27 dagen de beschikking over de camper gehad. Met de camper hebben we 3000 km gereden. Dat is 111,11111 km per dag, Daarvoor hebben 697,727 liter benzine verbruikt. Dat is 1 op 4,3. Tegen een gemiddelde liter prijs van CD 1,264 (ongeveer 0,7587 E).

In al die dagen hebben we bijna 4000 foto's gemaakt. Daarvan hebben we er 91 op het net gezet met 25 verhalen, en 1 zondagse overweging. Waarom die overweging?, zomaar omdat we dat kunnen.

Ook hebben we evenzovele redactie vergaderingen gehad. Het aantal bijeenkomsten met de fotoredactie was beduidend minder. Zeker toen we overgegaan zijn op parttime inzet. De overleggen met de buitenland redactie zijn op 1 hand te tellen. Hoewel de vergaderingen van de redactie besloten zijn wil ik u een deel van het verslag met de buitenland redactie niet onthouden. Het onderwerp werd aangedragen door de beide junior leden en ging als volgt:

"Opa, je hebt mooie verhalen geschreven. Je zou er eigenlijk een boek van moeten maken. Jammer dat wij er niet bij waren want dan hadden we ook wat kunnen schrijven. De volgende keer gaan we mee en schrijven wij ook wel mee. We zullen ervoor gaan sparen en misschien kunnen we je boek wel gaan verkopen. Als er 10 mensen mee doen dan hebben we al 1500,-. Want een dergelijk autenthiek literair werk mag best wel wat kosten. Alleen had je er wat meer spanning in moeten brengen. Dat je hebt moeten vechten om een parkeerplekje bij Louise of met een beer. Had je ook je Bearspray kunnen gebruiken. Die heb je nu ongebruikt in Canada moeten laten. Jammer, wij hadden hem thuis ook wel eens willen gebruiken."einde citaat.

Vrienden, we zullen het in de loop der tijd, er wel eens over hebben. Maar sparen daarvoor is alijd een goed idee. Gaan wij ook weer doen.

Want de reis die wij nu gemaakt hebben is schitterend. We zijn 3 jaar geleden al kort op een aantal plekken geweest. Nu we daar langer zaten konden we meer dingen doen en zo ook plekken bezoeken waar we nog niet waren. Wij hebben genoten ook van al jullie reacties op onze verhalen. Je kunt zoveel vertellen maar wat je met je eigen ogen aanschouwt is niet onder woorden te brengen. We hebben er een poging toe gewaagd.

We kunnen iedereen aanraden die twijfelt om te gaan:

D O E N .

Het is een unieke ervaring. Zorg wel dat je vroeg op de parkeerplaatsen bent, anders ben je te laat. Je voldoende geheugen voor het fototoestel hebt en je toestel bij de hand hebt ook als je rijdt.

Oja, nog 1 ding: Schrijf geen blog want dat kost je een heleboel tijd en da's zonde van de tijd. Je hebt tenslotte vakantie.

Tot Thuis

Angela

Heel erg bedankt voor de laatste editie van de ochtendkrant, mede mogelijk gemaakt door jullie vakantie!
Nu maar hopen dat er straks iemand op het Canadese Schiphol iemand met jullie meedenkt en jullie heeft overgeboekt naar de rechtstreekse vlucht! Top! De kaas zal inmiddels ook met passen en meten opgemaakt zijn en die komt niet meer terug (hoop ik). In ieder geval hebben jullie kunnen genieten van het Canadese leven met Hollandse kaas! De gratis upgrade van de camper naar eentje in de categorie lijn 12 hebben jullie helaas niet gehad, maar dat mocht de pret niet drukken. Kijkend naar mijn eerste bericht had ik nu af moeten sluiten met: Heel veel plezier in Nederland. Enjoy!, maar dat is een aparte afsluiting. Niet dat Nederland niet leuk is, maar daar is de vakantie voorbij.

Dat passen en meten blijft toch wel iets van de laatste vakantiedag. Je doet het met de koffers, want ja zoals elke reis naar USA of Canada gaan er wat "souvenirs" mee naar huis. Jullie hebben het gedaan met de kilometerpakketten. Heel strak gepland. Gelukkig hebben jullie het strak afmeten van de brandstof na eerdere ervaringen niet gehanteerd;-) Ook de buitenlandredactie heeft genoten van jullie verhalen al hadden de juniors soms wat moeite met de verhalen. Dat lag niet aan de verhalen maar aan het weer. Het zwembad lonkte. Maar ondanks dat zijn ze en wij ook blij dat jullie er straks weer zijn. Voor nu succes met inpakken, goede reis en tot op Schiphol! O ja en vergeet niet te genieten van het laatste dagje Calgary!

Rob

Goeie reis.

Pia

Ik heb weer genoten van julli beeldende verhalen. Bijna of ik er zelf was. De rest van de foto's zie ik nog wel een keer.
Goede reis terug en tot snel ?

Henk

Goede reis terug.

Ria de Best

Marianne en Hans",ontzettend bedankt dat ik weer mocht "meereizen"!! Ik wens jullie een goede terugreis en tot ziens! Groet van mij.

Leen en Marja

Elke morgen als we uit het venster van de voortent kijken
zijn we er ons van bewust; Hans en Marian zijn in Canada. Wat zullen ze daar genieten! De vrijheid, natuurschoon en het reizen per camper, in één woord geweldig! Wat hebben we genoten van de verhalen en foto’s. Nu nog een voorspoedige reis naar huis, dan is het plaatje compleet.Jullie plek op de camping is elke dag bezet maar hoe lief en leuk de gasten ook zijn het haalt het niet bij jullie.
Goede thuisreis gewenst!!

Louise

Wat is de tijd snel gegaan!!! Alweer bijna voorbij. Hartstikke bedankt dat we weer mee mochten reizen!!! We hebben genoten, een boek is nog helemaal geen gek idee. Geniet nog van het laatste stukje en we zien jullie thuis. Groetjes???

De polsbroekers

En daar is hij dan de laatste ochtendkrant. Met weemoed hebben wij hem gelezen. Wat zullen we de verhalen en foto's gaan missen. Maar gelukkig lezen wij dat jullie er nog 3909 in de opslag hebben staan dus kunnen we hier in NL zeker nog een keer genieten van deze prachtige reis die jullie hebben gemaakt.
Het boek met verslag zal er waarschijnlijk deze ook wel weer komen dan kunnen we daar nogmaals lezen hoe jullie het gehad hebben. En misschien voor de buitenlandredactie de verhalen een beetje spannender maken. Wij wensen jullie een hele goede reis en zien jullie weer in Nieuwegein.